Persoonlijkheid en e-Health: De relatie tussen persoonlijkheidstypes en voorkeuren voor persuasieve strategieën in gezondheidsbevorderende mobiele applicaties
Abstract
De afgelopen tien jaar is er een toenemend aantal gezondheidsbevorderende mobiele technologieën ontwikkeld die gebruik maken van diverse persuasieve strategieën om gedrag vorm te geven of te veranderen. Echter, er is nog weinig bekend over hoe deze strategieën afgestemd kunnen worden op verschillende gebruikers(groepen) om een gewenst resultaat te bereiken en het succes van zulke technologieën te optimaliseren. Dit artikel presenteert een onderzoek naar de relatie tussen persoonlijkheid en voorkeuren voor persuasieve strategieën. De gevonden significante samenhangen lieten zien dat persuasieve gezondheidsbevorderende applicaties beter aan de behoeften van diverse gebruikers zouden kunnen voldoen door rekening te houden met hun individuele persoonlijkheidstypes.Downloads
Published
2016-12-08
Issue
Section
Economics & Social Sciences
License
Permission to make digital or hard copies of all or part of this work for personal or classroom use is granted under the conditions of the Creative Commons Attribution-Share Alike (CC BY-SA) license and that copies bear this notice and the full citation on the first page.